dilluns, 28 de juliol del 2008

És necessari el Bicing a L'Hospitalet i al Baix Llobregat?


Fer compatibles el Bicing de Barcelona amb el que es vol implantar a L'Hospitalet i al Baix Llobregat l'any vinent sembla prou lògic a primera vista. Un sistema de bicicletes públiques, de la mateixa manera que tenim transport públic, és necessari per a curts desplaçaments interurbans a diari; només depèn de com s'implanti. El Bicing de Barcelona té molt èxit i avantatges però també els seus problemes de seguretat per als vianants i ciclistes. La mala implantació del Bicing està potenciant que els ciclistes circulin indiscriminadament per les voreres. El motiu: l'Ajuntament de Barcelona no ha fet prou segurs els carrers que els ciclistes han de compartir amb els cotxes limitant la velocitat dels últims a 20, màxim 30 km., carrils-bici segurs, etc. El resultat: els ciclistes incívics es fan amos de la ciutat posant en perill la seguretat dels vianants i deixen malament a la resta del col.lectiu ciclista. El pobre vianant (per cert, tots ho som en algun moment del dia) és qui en pateix més les conseqüències. Tota millora per a la bicicleta no ha de ser mai un perjudici per als vianants. S'ha de comptar amb els comerciants de bicicletes i contribuir a fer que tot municipi sigui més segur reduint l'abús que es fa actualment del cotxe. Aquest abús és el responsable de molts accidents, alguns mortals, i de malalties respiratòries. Qui de nosaltres vol veure com el seu fill o filla ha estat atropellat per un boig que circulava a 80 km per ciutat? Ja és hora de fer la feina ben feta!
Marta Pombo Sallés

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada