dimecres, 7 d’octubre del 2009

CONGRÉS INTERNACIONAL DE CICLOTURISME A LA COSTA BRAVA

Els passats dies 1,2,3 i 4 d'octubre es va cel·lebrar a la Costa Brava un Congrés de Cicloturisme, on el Jordi i jo vam assistir-hi com a representants de Bicibaix.
Es tractava d'una sèrie de conferencies sobre "cicloturisme" per ponents de diferents països de l'Unió Europea i diverses passejades en bicicleta tot descobrint el maravellós paisatge d'aquesta zona.

He posat entre cometes la paraula cicloturisme, perquè vaig trobar que tot i que era del que es tractava el Congrés, s'hi va parlar més d'altres tipus de ciclisme com l'esportiu de competició, BTT... que del cicloturisme propiament dit.

Jo trobo que la paraula ho diu molt clar, cicloturisme: fer turisme en bicicleta.
Gaudir del paisatge tranquil·lament xerrant amb els companys, aturar-se allà on alguna cosa ens cridi l'atenció, visitar pobles, parlar amb la gent del lloc, fer fotos, cantar, fer visites culturals... sempre per camins o carreteres on la circulació es escassa, combinant de vegades el recorregut amb el tren, vaixell o qualsevol altre mitjà on hi puguem transportar les bicis i conèixer així altres contrades.

Vam estar tres dies, allotjats en un hotel de Platja d'Aro, assistint a les conferències al matí i en acabar sortíem amb les bicis a fer una ruta cada dia. Potser una mica massa llargues pel meu gust, doncs m'hagués agradat aturar-me més estona per gaudir de l'increïble paisatge, però no hi havia més temps, perquè haviem de recorrer la distancia programada, uns 60 km per dia.
Ho vam passar molt bé i vam tenir el plaer de conèixer molta gent que com nosaltres els agrada pedalar.
L'Albert Garcia, de la Coordinadora d'Usuaris de la bici, que va organitzar les sortides, va estar en tot moment a l'abast de tothom per a ajudar en el que calgués, com és habitual en ell.

Una experiència diferent per nosaltres!