diumenge, 9 d’octubre del 2011

Bicicletada de la Diputació per la Dreta del Llobregat

Aquest diumenge, 9 d'octubre, s'ha fet la III edició de la Bicicletada organitzada per la Diputació de Barcelona. S'ha ampliat el recorregut de les altres vegades: des de Martorell fins al Prat pel marge dret del riu. Això ha estat possible gràcies a les millores en l'estat de les pistes que baixen pel riu, i a la construcció d'un gual a l'alçada de Sant Andreu de la Barca. Per la banda de Pallejà la ruta feia un trencall, havent-hi diferents punts de trobada per als participants. La pre-inscripció es va tancar amb uns 1300, i encara s'han apuntat més avui mateix a les taules.


El president de la Diputació i alcalde de Martorell ha donat la sortida. Cal destacar el paper de les administracions en una tasca progressiva de millora per als ciclistes, tot i que encara queden moltes coses a fer a nivell intern de mobilitat als respectius pobles. Martorell va aprovar una pla de mobilitat abans de celebrar les eleccions municipals del 2011. Un pla de mobilitat que reflexa les contradiccions entre els desitjos i les realitats imposades per l'abús del cotxe. Un exemple seria la no aplicació del pla de mobilitat de la bicicleta d'altres legislatures, i la creació d'un aparcament de vehicles a la llera del riu Anoia perquè no caben al poble.
Hem de valorar els avenços en una mobilitat sostenible, pas a pas, i des d'una perspectiva global. Però no pot ser que depengui del color polític d'una administració, estigui lligat a uns determinats partits o a d'altres. La mobilitat no pot dependre dels interessos partidistes, ni estar sotmesa a guanys econòmics  que afavoreixen interessos particulars que passen per davant de la salut dels ciutadans. Exemples reals serien la desaparició del carril bici al Passeig de Castelldefels, o la inactivitat de la Generalitat davant dels alts nivells de contaminació atmosfèrica a tota l'Àrea Metropolitana de Barcelona. En aquestos casos, es demostra que les retallades no afecten als cotxes ni a la seva circulació ni al pagament de les seves infraestructures viàries. Doncs el vehicle privat és un dels causants de la crisi social i econòmica que estem vivint.

Sergi

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada