divendres, 3 de maig del 2013

PROMOURE REALMENT LA BICICLETA

Aquest video, realitzat per l'associació València en Bici, ensenya molt bé com circular amb bicicleta per ciutat, com saber fer-se respectar i respectant els altres. En el nostre país cal difondre això molt més:




PROJECTE DE NOU REGLAMENT DE TRÀNSIT DE LA DIRECCIÓN GENERAL DE TRÁFICO: PROMOURE REALMENT LA BICICLETA O DISCRIMINAR ELS CICLISTES?

Aquesta setmana hi ha hagut un debat a Catalunya Ràdio sobre el projecte de nou reglament de trànsit, elaborat per la DGT (Dirección General de Tráfico). Com ja hem anat informant, aquest projecte discrimina els ciclistes amb mesures com la pèrdua de prioritat per circular pel mig del carrer i la imposició del casc obligatori per vies urbanes. Cap d'aquestes mesures s'està duent a terme a la resta de països europeus, tant en els que tenen molts més anys d'experiència i cultura ciclista com en els altres.

La moto i la bicicleta són dos mitjans de transport totalment diferents. Amb bicicleta circulem molt més lentament quan passegem o anem a treballar, excepte en curses esportives. El disseny del casc per a motos és per a salvar de col.lisions amb altres vehicles de motor. El de la bicicleta només per si una persona cau i es fa un cop contra una vorera, per exemple. Els ciclistes morts per atropellament de vehicles a motor duien casc i no els va salvar la vida. L'obligatorietat del casc per a motoristes, per tant, no té comparació amb voler imposar el casc als ciclistes. Més informació de tot això al nostre web:
https://sites.google.com/site/bicibaixa/news/samplepost

I aquí teniu el debat de Catalunya Ràdio on la Regidora de Mobilitat de Sant Boi, Sra. Elena Amat, va fer una molt bona defensa de què és promoure realment la bicicleta:

http://www.catradio.cat/audio/725344/Els-ciclistes-haurien-de-dur-casc-obligatoriament-a-la-ciutat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada