dissabte, 11 de maig del 2013

El Paisatge Primaveral entre Sils i Santa Coloma

El diumenge 5 de maig vam poder, finalment, fer la sortida entre Sils i Santa Coloma de Farners. Ajornada pel temps i altres motius, vam agafar el tren des de l'estació de Santa Maria de Sants fins a Sils. La taquillera de la Renfe ens va atendre molt eficaçment, i per als sis que anàvem, vam treure un abonament de 10 viatges i un d'anada i tornada. Malgrat l'increment dels preus del transport, el viatge ens va sortir per 12€, tenint en compte que l'Àlex i la Paqui ens esperaven amb la furgoneta a l'estació de Sils a les 11 hores.

Vam sortir una mica després, i vam rodar al voltant de l'estany de Sils, vestit amb un verd de gala puntejat per les roselles. Aquest paisatge no ens va deixar durant tot sortida, aixoplugats per les ombres agradables dels boscos de xops, plataners i alzines. Després d'agafar el trencall de la pista cap a Riudarenes, vam enfilar la ruta paral.lela a la riera de Santa Coloma, que passa pel centre Magma i les Termes Orion. Al final dels 20 km que anaven fent pujada a poc a poc, ens esperava el parc de Sant Salvador, alegre i espaiós. Vam fer el vermut, alguns es van remullar els peus i alguna cosa més a la repressa, i després cap a dinar. Damunt l'herba tendra s'agraïa una tovallola, doncs la palma de la mà notava l'aspror terrenal. Ningú ni res no és perfecte, però vam gaudir d'unes hores de serenor i joia, d'escalfor i tranquilitat, salpebrats per instants de neguits i malentesos. Vam fer el cafè, i tot seguit, omplírem els bidons amb l'aigua de la font descoberta per Sant Salvador d'Horta. Vam refer aviat el camí, perquè els núvols avisaven d'algun plugim de tarda i no ens podíem encantar gaire.

Aquesta és una sortida de nivell baix-mig, apta per a gairebé tothom, que presenta diferents atractius: ocells; aigua, riu i rieres; camps i boscos; i elements culturals i històrics, com la ruta de la Guerra dels Segadors, les cuineres de Sils, o la mateixa Santa Coloma de Farners, lloc vital per als poetes Joan Vinyoli, i Salvador Espriu, de qui enguany celebrem son aniversari. Podeu comptar que amb el temps aquesta sortida es convertirà en un clàssic. Mireu el post que vam penjar l'any 2012, i les fotos que hem d'aquesta vegada.